A különféle tördelési megoldásokról, laptervezésről, alapvető hibákról már írtunk blogbejegyzésünkben, de most nézzük át más szemszögből a megoldásokat. Az emberre hatnak ingerek, melyek töredéke tudatos. Állítólag a valóság néhány %-át fogjuk fel, de nem tudom ezt ki észrevételezte.:) De az biztos, hogy a tudattalan dolgokat nem szabad lebecsülnünk. Pl. egy kiadvány, prospektus esetében nem kell szakértőnek lennünk ahhoz, hogy megmondjuk mi az, ami szép és mi nem az. És biztos, hogy hat ránk a látvány, ha tudatában vagyunk, ha nem, nem?:)
.
.Nyugodtan lógjunk ki a sorból és bolondítsuk meg a valóságot
A magazin, amely egy kimondott témáról szól, pl. lakberendezési magazin ott adott a megjelenés. De egy női magazin, amely többféle témát sorakoztat fel, ott jobban lehet játszani az arculattal. Így ez sokkal változatosabb általában. A katalógus, kiadvány vagy prospektus esetében pedig a tartalom ritkábban változik, így általában több idő van a megszerkesztésére és itt az arculat ezáltal egységesebb, sokszor igényesebb is. Miután az iparművész, arculattervező grafikus megalkotta a nagy művet a tördelőszerkesztő (dtp operátor) összerakja azt. Ezen kívül érdemes megbolondítanunk a végeredményt és extrákkal elhalmoznunk azt, így kitűnünk majd a tömegből egy csapásra. Konkrétan dombornyomásra, stancolásra gondolok, de szóba jöhet egy különleges papír, ami átlátszó vagy kartonszerű. De vannak úgynevezett kreatívpapírok is erre a célra. Egy klassz koncepció csodákra képes. Hajrá!:)
Néhány referencia tőlünk itt érhető el.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
.
Az eredeti cikk itt érhető el.
Keresztes Attila
“Adunk egy grafikust ajándékba 1 napra”
.
További bejegyzések: