Honlap fejlesztése előtt
Túl sokan vagyunk jelen?
A földünk túl van népesedve, így minden szakmában találhatunk 10 csillió embert, de nincs szükség ennyire. Ez szinte minden területre igaz. De ennek az a jó oldala, hogy van választék, talán túl sok is. Egy reklámpszichológiai kísérlet megerősítette, hogy ha túl sok variáció közül kell választanunk, akkor az emberek inkább nem választanak semmit. Ez is egy választás.:)
.
.
Mit mennyit ér hol s mikor?
Nyilván, ha webgrafikusok közül kell választani, akkor is a következő támpontok kerülnek előtérbe:
- mennyibe kerül a saját honlapok készítése (ez fontos kérdés:) és mit tartalmaz pontosan az ár (lásd korrektúra fordulok, variációk száma)?
- milyen minőségi munkát végez a weblapok kapcsán (lásd referencia)?
- mennyi idő alatt végzi el a weboldalakat érintő munkákat (el is végzi annyi idő alatt, vagy csak azt mondja:) (hívjuk megbízhatóságnak)?
- ne adj isten van-e kreativitása az internetes oldalakat illetően? Ez sem árt:)
- rugalmasság, jó együtt dolgozni vele, miközben elkészülnek a gyönyörű, impozáns siteok
- teljes körű projectekben tud-e segíteni (egyszerűbb, egy kalap alatt elintéz mindent, így kedvezményt is kaphatunk és később nem lesz egymásra mutogatás, ha valaki hibázott)?
- Megbízható-e (pl. nem plagizál, kummantja el mások munkáját sajátjaként árulva!)
- Ha végzettsége nincs is, de van-e tapasztalata?
- van-e garancia a honlapszerkesztés kapcsán?
- mennyire körülményes vele dolgozni (lényegre törő, online is elérhető, megspórolja az időnket vagy sem)?
- érti-e azt, amit mondunk neki, vagy nem vagyunk egy hullámhosszon és minden felesleges dologban is kikéri a véleményemet (önállóság)?
.
Első szuszra ezek jutottak eszembe a grafikusok kapcsán (persze ezek más területen is helytállóak lehetnek), de nyilván vannak még ezen kívül más szempontok is, ami ha most nem majd munka közben eszedbe jut.:) Ami pedig a webgrafikát, honlapszerkesztők munkáját illeti, egész biztos, hogy egy klassz referencia sokat elárul. Ez a legfontosabb, hogy neked, pontosabban ügyfeleidnek:) tetsszen a végeredmény, ezt pedig egy jó kis játékos kérdőívvel felmérheted és összehangolhatod a marketingeddel. Ha ügyes vagy, akkor ez a PR lépéseket is magában rejti és újra kapcsolatba léphetsz az összes régi ügyfeleddel. A honlap készítésről, honlap tervezésről, összehasonlításokról már írtunk cikkeket, így nem ismételném magamat, de mutatok néhány referenciát, ha éppen grafikust keresel.:)
A honlap fejlesztése után (lásd első kép)
Eredeti cikket lásd itt.
Keresztes Attila
“Adunk egy grafikust ajándékba 1 napra”
.
További bejegyzések: