HTML

Spiritlab-webdesign-arculat-grafikus

Spontán alakuló, de hiteles információ kavalkád igényes, iparművész grafikai tervezésről, műhelytitkokról, jó és rossz megoldásokról, melyek főleg a kkv-nak szólnak.

Friss topikok

Linkblog

Ha szórólap, akkor így!

2010.11.16. 15:29 Spiritlab

 

Ne így!
Sokan azt hiszik kreatív ötlet, ha cége nevét és összes elérhetőségét ráírja a szóróanyagra. De ez kit érdekel? Ez olyan, mint a lyukas vödör. Ha több elérhetőséget adsz meg, akkor nehezebben tudod mérni a szórólap hatékonyságának eredményét (direkt marketing), ráadásul nem fogja tudni az illető, melyiket válassza és, ha nem vagy elérhető az egyik címen, akkor felesleges volt hirdetned. A szórólapnak lényegre kell törnie, egy csábító ajánlattal.
Ezen a szórólapon nem lehet eldönteni, hogy a háttér vagy a szöveg a domináns. Nincsenek kiemelések, egység, csak rá lett dobva a nem túl figyelemfelkeltő háttérre a szöveg, ami elcsépelt és unalmas, kreativitásmentes. Ráadásul képre írni nem nagyon érdemes, semleges háttér híján vagy nem megfelelő háttér biztosítása nélkül (legalább a betűk mögött). És természetesen figyelni kell a helyre, hogy ne legyen túl zsúfolt az sem, így az összhatás egységet sugároz majd.
A szórólap elcsépelt marketing eszköznek tűnhet, de minden területen vannak profik, akik eredményesen alkalmazzák ennek ellenére. Elérhetőséggel azonban nem szolgálhatunk.:) De azért első lépésben nem árt érdeklődni arról, hogy a postatörvény mit engedélyez. Példának okáért jelenleg csak névre szóló szórólapokat szabad csak kézbesíteni magánszemélyeknek, ha engedélyt kaptunk rá, és ingyenesen kell biztosítani a leiratkozás lehetőséget. Ez hasonló a spamekhez, melyet a reklámtörvény szabályoz (persze ez helyenként változó, lásd pl. ASA).
.
:
,,Itt is egy hülye szórólap!”
És tudom, hogy sokan nem veszik ezt figyelembe, de azért, mert valaki bután cselekszik, attól mi nekünk nem szabad ugyanezt tenni és ezzel takarózni. És magának a szórólapnak nagyon feltűnőnek kell lennie, mert egy olyan marketing eszközt, melyet a kuka fölött szortíroznak és az emberek 99,9 %-ából negatív érzést vált ki, nehéz eredményt elérni. De javítani lehet ezen az arányon, ha a szóróanyagunkat, könyvekben, egyéb kiadványokban, vagy üzletekben helyezünk el, esetleg kuponként használjuk fel. Szóval azért mindenre van megoldás ez esetben is.
.
:
Egy szórólap, melynek mindenki örül és azonnal lehajol érte izgatottan
A következő lépésben beszéljünk a grafikáról, mely a marketing üzenetünket támasztja alá. Hiszen nem léphetünk bal lábunkkal balra, amíg jobb lábunkkal jobbra lépünk. Én már kipróbáltam ezt.:) Ha megvan egy jó kis csábító üzenet, azt érdemes kommunikálnunk vagy inkább dobjuk a pénzünket ki az ablakon, annak a szóróanyagnak ugyanis garantáltan fognak örülni az emberek.:)
Mi grafikai stúdióként nem a szórólap tartalmával, hanem annak megjelenítésével foglakozunk. A mi dolgunk az, hogy a megrendelő kívánságait a legtökéletesebben megvalósítsuk. Erre nézzünk néhány példát:

.
::
:
:
:
:
:
:
:
:
::
.
.:
::
:
:
:
:

::
.
.
.

.
.
::
:

Eredeti, teljes cikkhez klikk ide

Keresztes Attila


“Adunk egy grafikust ajándékba 1 napra”

.
.
.

További bejegyzések:

5 grafikai szarvashiba Hatásos arculat
Valaki kinyírta a céged Webfejlesztés
Valamit dobjál össze délutánra Jó webgrafikusok?
Megújult weblap Rossz reklámgrafika
Formatervezés Intelligens bannerek
Névjegykártya evolúció Étlapok
Webáruház születik Siteodat lefoglalhatják
Életmentő reklámgrafika! Ne menj nyomdába
Hogyan készülnek a logók A 0 példányos könyv
Grafikusod felidegesedik, ha… Kreativitás most
Prospektus- és kiadványhibák A pincér bosszúja
Szórólapot, de ne így! Hibás formok

komment

Címkék: marketing design reklám grafika szórólap grafikus megjelenés iparművész szóróanyag tervezőgrafikus spiritlab.hu

süti beállítások módosítása