HTML

Spiritlab-webdesign-arculat-grafikus

Spontán alakuló, de hiteles információ kavalkád igényes, iparművész grafikai tervezésről, műhelytitkokról, jó és rossz megoldásokról, melyek főleg a kkv-nak szólnak.

Friss topikok

Linkblog

Életmentő reklámgrafika? Miért könnyű és miért nehéz a kreatívok, reklámgrafikák elkészítése?

2010.11.19. 16:49 Spiritlab

 

A grafikusok életmentőkké válhatnak
Reggel lázasan csörög a telefon és valakinek sürgős grafikai „életmentésre” van szüksége. Rohanó világunkban ez  gyakran előfordul. Erre vannak nagyon klasszul bevált eszközök, mellyel szinte percek alatt tisztázni lehet, akár egy bonyolult project grafikai kérdéseit és az árajánlat szinte azonnal megérkezik. A részletek leírására nincs lehetőség,  előnyeit csak kedves ügyfeleink élvezhetik, a konkurencia nem (A Szerk.:)).
  Az ügyfél a következő információkat hozza tudomásunkra:

,,Van egy kis csúszásunk a művész grafikusunk elszállt, így olyanokra lenne szükségem, akik ismerik a naptárat és kreatívak, a referenciátokat láttam és nagyon tetszettek.” ,,Köszönjük a lehetőséget és a bizalmat, mi lenne a feladat konkrétan és mi a határidő?” ,,Hétfőre kéne egy kreatív 3 változatát elkészíteni.” ,,Tehát van rá 2 nap, történetesen a hétvége. Milyen információk állnak rendelkezésre?”

,,Sajnos nem sok, még nincs kiforrott arculata a cégnek és egy kongresszus kapcsán, muszáj hétfőn előállnunk néhány új ötlettel.”

Ebből mi fog kisülni?

Ez egy klassz kihívás. Néha meg szokták spékelni a feladatot egy szlogennel is, nehogy halálra unja magát a számítógépes grafikus, illetve reklámgrafikus.:) És sok multinacionális cég hiszi azt, hogy a grafikus dolga a szlogenek megalkotása a kreatívok mellé. Persze neki is lehetnek ötletei, hiszen ezt is meg lehet tanulni, de azért lehet nem ildomos a marketinges kollégát munka nélkül hagyni.:) Számításba kell azt is venni, hogy ha a multi egy reklámügynökséget bíz meg, akkor joggal elvárhatja azt a frappáns szlogent a kreatív mellé.

10-ből 1 maradhat
Sok multi szeret, akár 10 grafikai stúdiónak is megbízást adni egyszerre, kvázi ingyen dolgoztatni, de aki megnyeri a tendert, az busásan kárpótolva lesz. Valamit valamiért, ez talán jobban bejön, mint a szerencsejáték, de több munka is van vele. Ott tartottunk, hogy megvan a szlogen. Erre érdemes felépíteni a grafikát, az arculatot és kész is van a kreatív reklámgrafika. Egyszerű igaz? Nem! Először informálódni kell, ötletelni és utána megtervezni, összerakni az egészet. Sokszor a semmiből megalkotni valamit a legnehezebb, kész pocsék anyagot átdolgozni pedig művészet.:) És ez szűk határidővel nem mindig könnyű. Ez olyan, mint a ,,mondj egy jó viccet vagy énekelj valamit most”. Van, akinek sikerül és akad olyan is, akinek nem. Hiszen kreatív ötletet nem lehet erőltetni, bár az ihlet állapotába bele lehet kerülni az kétségtelen.

De beszélni könnyű, íme néhány példa a visszafogott, de vidám, konzervatív kreatívokra:
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.Grafikai referenciák és munkák kapcsán klikk ide.

Az eredeti cikk itt olvasható.

Keresztes Attila

www.spiritlab.hu


“Adunk egy grafikust ajándékba 1 napra”


.

További bejegyzések:

5 grafikai szarvashiba Hatásos arculat
Valaki kinyírta a céged Webfejlesztés
Valamit dobjál össze délutánra Jó webgrafikusok?
Megújult weblap Rossz reklámgrafika
Formatervezés Intelligens bannerek
Névjegykártya evolúció Étlapok
Webáruház születik Siteodat lefoglalhatják
Életmentő reklámgrafika! Ne menj nyomdába
Hogyan készülnek a logók A 0 példányos könyv
Grafikusod felidegesedik, ha… Kreativitás most
Prospektus- és kiadványhibák A pincér bosszúja
Szórólapot, de ne így! Hibás formok

komment

Címkék: és webdesign grafikus referenciák számítógépes reklámgrafika grafikusok munkák grafikai kreatívok spiritlab.hu reklámgrafikák

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása