HTML

Spiritlab-webdesign-arculat-grafikus

Spontán alakuló, de hiteles információ kavalkád igényes, iparművész grafikai tervezésről, műhelytitkokról, jó és rossz megoldásokról, melyek főleg a kkv-nak szólnak.

Friss topikok

Linkblog

Logók, emblémák, címerek, piktogramok készítése grafikusok által

2010.11.18. 21:51 Spiritlab

Jesszus, ezt a béna logót meg ki készítette el?

Nem tudom. Ö, na jó, tényleg én voltam, gondoltam inkább lejáratom magam és összecsapok egyet 5 másodperc alatt, hogy utána megmutassam milyen szépeket lehet elkészíteni, ha a logót iparművész tervezőgrafikus készíti el. Így jobban szemrevételezhető lesz a különbség. Logót általában cégek rendelnek meg. A végén tisztázni fogom a különbséget a logó, embléma, piktogram és címer között. Na, de előtte egy-két téveszmét szeretnék eloszlatni.

  1. ,,A logót nagyon megcsinálni.”
    Ezt nagyon könnyű megkérdőjelezni. Rajzolj egy logót. Ha sikerül az jó, mert megspóroltad a grafikai tervezés díját. Ha pedig nem, akkor jobban megbecsülöd majd a grafikusodat. Én megpróbáltam.:) És ne felejtsük el, hogy a logó a kis arculat része és az arculattervezőnek tudnia kell, hogy az a cég mivel foglalkozik, mi a cég filozófiája, mik az instrukciók – ha vannak-, mit szeretne üzenni a cég, mi a stílusa, hol akarja felhasználni (pl. szitáztatni kell-e) stb. A stb. alatt azt értem, hogy most más nem jut eszembe, de a lényeget ezzel kapcsolatosan leírtam.:) Lehet próbálkozni, ha ezek a válaszok megvannak.
  2. ,,A logót nagyon olcsón meg lehet vásárolni.”
    Talán igen. De kérdés, hogy annak a húsnak milyen a leve. A logó a cég védjegyének az egyszerűsített változata, mely szinte mindenhol felhasználásra kerül, ezért ezt nagy alapossággal kell elkészíteni. Fontos, hogy könnyen és gyorsan felismerhető legyen a cég, illetve annak tevékenysége. De az alapos munkához idő kell, persze van, aki tapasztaltabb, ügyesebb és hamarabb elő áll a megoldással, de ekkor ezt fizetjük meg.
    .
    A jó logó tehát tömören, stilizáltan fejezi ki a cég tevékenységét, a vállalat image-ét minél letisztultabb formában, de ezt először át kell éreznie a grafikusnak. Most újra az általam készített logóra gondoltam.:)
    A grafikus mikor rendelkezik az összes információval, akkor „kreatívkodik” és előáll 3-5 vázlattal, ami közül az ügyfél kiválaszt egyet és azt továbbdolgozzák közösen. Ezen kívül vannak nagyon részletesen kidolgozott logók, amik már nem is logók, hanem inkább a címer kategóriájába esnek. Bonyolultabb, összetettebb  jelképekről van szó pl. egy város esetében használjuk őket. És vannak a piktogramok, melyek nem tartalmaznak feliratot, hanem egy egyszerű közérthető információt továbbítanak pl. turisztika vagy a közlekedés területéről biztosan mindenki ismer ilyet.

Az embléma hasonló a piktogramhoz, képi elem szerepel rajta pl. egy logó lehet logótípia (csak szöveges) vagy emblematikus (grafikai elem szerepel benne). Tádám!:) Most bemutatok néhány variációt ezekre:

.

.

.

.

.

.

.





.

.

.

.

.

.

 

Keresztes Attila

Az eredeti cikket itt tudod elolvasni.

www.spiritlab.hu


“Adunk egy grafikust ajándékba 1 napra”


.

További bejegyzések:

5 grafikai szarvashiba Hatásos arculat
Valaki kinyírta a céged Webfejlesztés
Valamit dobjál össze délutánra Jó webgrafikusok?
Megújult weblap Rossz reklámgrafika
Formatervezés Intelligens bannerek
Névjegykártya evolúció Étlapok
Webáruház születik Siteodat lefoglalhatják
Életmentő reklámgrafika! Ne menj nyomdába
Hogyan készülnek a logók A 0 példányos könyv
Grafikusod felidegesedik, ha… Kreativitás most
Prospektus- és kiadványhibák A pincér bosszúja
Szórólapot, de ne így! Hibás formok

komment

Címkék: arculat arculattervezés címerek logók grafikusok arculattervezők spiritlab.hu emblémák iparművészek piktogramok

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása