Jesszus, ezt a béna logót meg ki készítette el?
Nem tudom. Ö, na jó, tényleg én voltam, gondoltam inkább lejáratom magam és összecsapok egyet 5 másodperc alatt, hogy utána megmutassam milyen szépeket lehet elkészíteni, ha a logót iparművész tervezőgrafikus készíti el. Így jobban szemrevételezhető lesz a különbség. Logót általában cégek rendelnek meg. A végén tisztázni fogom a különbséget a logó, embléma, piktogram és címer között. Na, de előtte egy-két téveszmét szeretnék eloszlatni.
- ,,A logót nagyon megcsinálni.”
Ezt nagyon könnyű megkérdőjelezni. Rajzolj egy logót. Ha sikerül az jó, mert megspóroltad a grafikai tervezés díját. Ha pedig nem, akkor jobban megbecsülöd majd a grafikusodat. Én megpróbáltam.:) És ne felejtsük el, hogy a logó a kis arculat része és az arculattervezőnek tudnia kell, hogy az a cég mivel foglalkozik, mi a cég filozófiája, mik az instrukciók – ha vannak-, mit szeretne üzenni a cég, mi a stílusa, hol akarja felhasználni (pl. szitáztatni kell-e) stb. A stb. alatt azt értem, hogy most más nem jut eszembe, de a lényeget ezzel kapcsolatosan leírtam.:) Lehet próbálkozni, ha ezek a válaszok megvannak. - ,,A logót nagyon olcsón meg lehet vásárolni.”
Talán igen. De kérdés, hogy annak a húsnak milyen a leve. A logó a cég védjegyének az egyszerűsített változata, mely szinte mindenhol felhasználásra kerül, ezért ezt nagy alapossággal kell elkészíteni. Fontos, hogy könnyen és gyorsan felismerhető legyen a cég, illetve annak tevékenysége. De az alapos munkához idő kell, persze van, aki tapasztaltabb, ügyesebb és hamarabb elő áll a megoldással, de ekkor ezt fizetjük meg.
.
A jó logó tehát tömören, stilizáltan fejezi ki a cég tevékenységét, a vállalat image-ét minél letisztultabb formában, de ezt először át kell éreznie a grafikusnak. Most újra az általam készített logóra gondoltam.:)
A grafikus mikor rendelkezik az összes információval, akkor „kreatívkodik” és előáll 3-5 vázlattal, ami közül az ügyfél kiválaszt egyet és azt továbbdolgozzák közösen. Ezen kívül vannak nagyon részletesen kidolgozott logók, amik már nem is logók, hanem inkább a címer kategóriájába esnek. Bonyolultabb, összetettebb jelképekről van szó pl. egy város esetében használjuk őket. És vannak a piktogramok, melyek nem tartalmaznak feliratot, hanem egy egyszerű közérthető információt továbbítanak pl. turisztika vagy a közlekedés területéről biztosan mindenki ismer ilyet.
Az embléma hasonló a piktogramhoz, képi elem szerepel rajta pl. egy logó lehet logótípia (csak szöveges) vagy emblematikus (grafikai elem szerepel benne). Tádám!:) Most bemutatok néhány variációt ezekre:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Keresztes Attila
Az eredeti cikket itt tudod elolvasni.
“Adunk egy grafikust ajándékba 1 napra”
.
További bejegyzések: