HTML

Spiritlab-webdesign-arculat-grafikus

Spontán alakuló, de hiteles információ kavalkád igényes, iparművész grafikai tervezésről, műhelytitkokról, jó és rossz megoldásokról, melyek főleg a kkv-nak szólnak.

Friss topikok

Linkblog

M-ilyen az azonnali hatást kiváltó céges arculat?

2010.11.20. 17:42 Spiritlab

Ezt ki tette (ide)?

Példa János, az oroszlánszelídítő
Én csináltam, ugyanis szeretném, ha összehasonlítanád a lenti referenciaképekkel.

Látszik vagy sem?
A cég stílusát, arculatát nem mindegy, hogy hogyan preferáljuk, de van ennél még fontosabb, hogy az érdeklődők hogyan preferálják. Erről rengeteget lehetne mesélni:) Sok cég esik abba a hibába, hogy azt hiszi, hogy azért mert ők tudnak valamit az már mindenki számára egyértelmű, gondolj pl. egy bonyolult, átláthatatlan honlapra. Érthető módon mindenki magából indul ki, mi másból tudna? És azt hiszik elég „annak” lenni, nem kell az üzenetet megfelelő módon kommunikálni mellette. Nem véletlen, hogy a kommunikáció és konkrétabban a ráértő kommunikáció is hangsúlyos napjainkban.

Játék

Most gondolj egy autóra. Mindegy milyenre. Kész vagy? Én egy piros sportkocsira gondoltam, amely nagyon népszerű sok ember számára, de azért nem hiszem, hogy mindenki erre gondolna, ha ezt a kérést neki szegeznénk. És akkor még tovább mehetünk: milyen idős, mekkora, milyen márkájú, milyen betűkkel van ráírva az, hogy Spirit Lab.:) stb.

És ez csak egy szó volt csupán, mégis majdnem mindenki másra gondol. Hogy mi köze ennek az arculattervezőkhöz, arculattervezéshez, az nemsokára kiderül, de addig is nézzünk még egy játékot. A másik játék, mely eszembe jut erről az az, hogy ha valaki fülébe súgunk valamit és ő ezt tovább adja és így vándorol az információ néhány emberen keresztül, a legvégén mégis torzulni fog az infó. Ennyit a kommunikáció torzulásáról, pedig itt külön figyeltünk arra, hogy ne torzuljon.

Nem passzolnak egymáshoz

Kisarculat alatt a névjegyet, logót, levélpapírt és boríték értjük. Nagyarculat pedig magába foglalja a kisarculatot és az összes többi megjelenési elemet, mely együttesen adja ki a cégimage-et, a céges arculatot (cégraculat).

Nagyon sokszor lehet észrevenni azt, hogy a cég arculata nem passzol egymáshoz. Lehet, hogy egy más grafikusok, arculattervezők készítették el a honlapot, és egy másik designer  vagy iparművész tervezőgrafikus a névjegyet és nem rendezték egységbe a többi arculati elemmel. Pedig ez nagyon fontos. A fél tudás sokszor veszélyesebb a nemtudásnál, és a fél megoldás is rosszabb a semminél, így én iparművész tervezőgrafikusok által végeztetem el a munkát (gondolom ezt megérted, ha a lap tetején lévő ábrát már szemügyre vettedJ)és előre egyeztetünk mindent, hogy ne érje ügyfeleimet meglepetés. De mit sem ér a grafika, ha nincs figyelemfelkeltő, ötletes, játékos marketing üzenet, melyet érdemes továbbítanunk.

Beszélni könnyű, nézd meg a referenciáinkat itt.


Az eredeti cikket itt tudod elérni.

 

Keresztes Attila

www.spiritlab.hu


"Adunk egy grafikust ajándékba 1 napra"


.

További bejegyzések:

5 grafikai szarvashiba Hatásos arculat
Valaki kinyírta a céged Webfejlesztés
Valamit dobjál össze délutánra Jó webgrafikusok?
Megújult weblap Rossz reklámgrafika
Formatervezés Intelligens bannerek
Névjegykártya evolúció Étlapok
Webáruház születik Siteodat lefoglalhatják
Életmentő reklámgrafika! Ne menj nyomdába
Hogyan készülnek a logók A 0 példányos könyv
Grafikusod felidegesedik, ha… Kreativitás most
Prospektus- és kiadványhibák A pincér bosszúja
Szórólapot, de ne így! Hibás formok

komment

Címkék: design grafika céges grafikus arculat arculattervezés iparművész cégarculat cégimage arculattervezők tervezőgrafikus spiritlab.hu

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása