HTML

Spiritlab-webdesign-arculat-grafikus

Spontán alakuló, de hiteles információ kavalkád igényes, iparművész grafikai tervezésről, műhelytitkokról, jó és rossz megoldásokról, melyek főleg a kkv-nak szólnak.

Friss topikok

Linkblog

Láss csodát, avagy előtte-utána (megújult weblap iparművész webdesign módra)

2010.11.09. 11:36 Spiritlab

 

Előtte (régi honlap)

Szeretnél egy klassz, impozáns honlapot?
Akkor gyere velem, megmutatom hogyan készül el. Szeretnélek végigkalauzolni, hogy pontosan lásd milyen munkafolyamatok zajlódnak le, amíg a fejben lévő tervből kézzelfogható eredmény lesz. Nyilván könnyebb a kész produktumot kritizálni, mert ez már nem csak elméleti elképzelés. De rengeteg időt és pénzt spórolhatunk meg, ha előre megvan a koncepciónk. Úgyis fog még akadni egy, két, három, esetleg négy, vagy öt, ne adj isten hat, néha hét…:) módosítás. A kép a meglévő honlapot mutatja be, ezt fogjuk újjá varázsolni szakembereink segítségével.

Ezek a konkrét, precíz ügyfél által leadott leírások a website-ot illetően. Ezt senki sem úszhatja meg, előbb utóbb sor kerül rá.:)

Az ügyfél ezeket az információkat adta át a weblap készítése kapcsán. Éljenek az okos ügyfelek, akik mindenki idejét megspórolják.:)
A barkóba jó játék, de nem itt. Ha valaki grafikai szolgáltatást rendel elképzelés híján, akkor elképzelhető, hogy megkezdődik bőszen a barkóbázás, amíg valamelyik fél fel nem adja, vagy elégedetlenül a sok-sok munka után elválik egymástól az ügyfél és a megbízó remélve, hogy többet nem találkoznak egymással.


Hiszen, ha az ingyenes korrektúra forduló száma nincs előre meghatározva és azon felül óradíjban megszabva a tarifa, akkor meddő harc alakulhat ki.
 
Az ügyfél elképzelései a website elrendezése kapcsán.

Nézzünk tehát egy olyan esetet, amikor a cég nagyon céltudatos és tudja mit akar és miután személyre szabtuk az árat – mely sok minden dolog függvénye -, el is kezdünk serényen dolgozni. Az árképzés függ pl. a tervek és korrektúrafordulók számától, referencia munka felhasználásának lehetőségétől és a honlap, weboldal készítő logójának elhelyezésének eshetőségétől stb. Ha weblapról van szó, kell-e külön logót tervezni, ikonokat alkotni stb. Sokszor ezek tisztázása órákig tart! Pedig még nem is biztos, hogy együtt fogunk dolgozni egymással. Kommunikációs problémák léphetnek fel, a sietség kapcsán torzulnak az információk.
Külön kell mindenre rákérdezni, „kiszedni” az ügyfélből, vagy közvetítő cég nem is gondolt ezekre a kérdésekre és időre van szüksége, hogy utánajárjon. Mi szeretünk minden (apróságnak TÜNŐ) kérdést is tisztázni e-mailen, írásban. Inkább előre, mintsem utólag derüljön ki, mely rossz szájízt kölcsönöz mindenkinek. Ugye erre senkinek nincs szüksége?
Ennél a munkánál pl. nem értettük a több oldalas levelet átnézve, hogy mi az a ,,gis” formátum (még árajánlat írása előtt vagyunk!). Kiderült, hogy az „is” szó lett elírva.
Most már teljes a nyugalom, hozzáláthatunk.:)
És most jön a varázslat, a kedvenc részem.:) Jön az iparművész tervezőgrafikus az arculatteremtők gyöngye és az ügyfél kérésének megfelelően, miszerint:
- szürke, fehér és bordó szín domináljon
- elegáns, modern legyen
- piackutató cégről van szó, melynek illeszkednie kell a programozáshoz a grafikai tervezést illetően megalkotja a remekművet.:)
 
Most nézzük meg a végeredményt.
De előtte a grafikusok pár napig képeket gyűjtögetnek, gondolkodnak, ötletelnek. Egységbe rendeződnek az elképzelések, vázlatok születnek (alkotófolyamat, melyet nem lehet kg-ra mérni és siettetni). Megformázzák a képeket, végrehajtják a beillesztéseket, megcsinálják a látványterveket (melyeket bejegyzésemben csatoltam). Ez a munka 60-80 %-a. Több variációt is megalkotnak ilyenkor. És, ha az ügyfélnek tetszik, akkor utána összerakja a weboldalt, vagy kezdetét veszi a programozás.

Az újdonsült honlap (főoldal és aloldal), hát nem
csodálatos?:)

.
Ha nem preferálja a munkát, akkor van olyan ügyfél, aki válasz nélkül lelép és nem hajlandó vázlatdíjat sem fizetni. Ezért ildomos előleget fizetni, mely foglalóként működik, hiszen ha egy cég komoly és impozáns referenciával rendelkezik, akkor nem valószínű, hogy csalódást fog okozni.  A jó üzlet az, amikor mind a két fél jól jár.

 
.
.



.
Keresztes Attila 
 

“Adunk egy grafikust ajándékba 1 napra”


.

 

További bejegyzések:

5 grafikai szarvashiba Hatásos arculat
Valaki kinyírta a céged Webfejlesztés
Valamit dobjál össze délutánra Jó webgrafikusok?
Megújult weblap Rossz reklámgrafika
Formatervezés Intelligens bannerek
Névjegykártya evolúció Étlapok
Webáruház születik Siteodat lefoglalhatják
Életmentő reklámgrafika! Ne menj nyomdába
Hogyan készülnek a logók A 0 példányos könyv
Grafikusod felidegesedik, ha… Kreativitás most
Prospektus- és kiadványhibák A pincér bosszúja
Szórólapot, de ne így! Hibás formok

komment

Címkék: weboldal reklám grafika honlap site tervezés weblap webdesign grafikus arculat készítés arculattervezés website tervező iparművész számítógépes weblapkészítő arculattervező

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása